Vilken fest!


Det blev under dagens intervallpass som jag genomförde nu på kvällen, fortsatte på mitt tema som jag kör nu under de första veckorna vilket innebär rätt så hårda men korta intervaller vad gäller effektiv sammanlagd tid. Idag körde jag en kortare stege 1-2-3-4-3-2-1 med halva tiden som vila, ett som sagt rätt så kort pass men som blir hårt eftersom det är maximal insats som gäller och det i kombination med kort vila innebär att mjölksyrán ligger kvar i musklerna och det blir jobbigare och jobbigare.

Dessa korta hårda pass där jag verkligen får ligga på max uppblandat med pass med längre tröskelintervaller är något jag kommer köra mkt nu för att verkligen pressa mig själv och få bättre uthållighet i själva maxkapaciteten, att kunna pressa mig max under längre tid helt enkelt. Pulsen idag var bra och jag kunde ligga på hyfsat i fart trots sura ben på slutet, låg hela tiden och pendlade mellan 185- 200 i puls och på slutet av varje intervall låg jag högt i puls vilket känns positivt. Maxpulsen idag landade på 199 slag . . .

Efter detta pass varvade jag ner och gick sedan in och körde ett maxstyrkepass för överkroppen för att väcka igång de snabba muskelfibrerna igen efter all mjölksyra, kändes helt okey. Imorrn blir det lugnare och längre träning.

Inga kommentarer: