Kipketer on the way

Tjena ett dåligt aprilskämt och en video senare so am i back on track. Har haft lite jobb under både fredag och lördagen men nu är jag ledig i ett par dagar vilket känns riktigt fint. Tänkte fira detta idag genom att köra ett intervallpass löpning och ett lite hårdare styrkepass då det inte blev något under gårdagen av lite olika anledningar.

Tror som sagt att löpningen kan uppgradera min träning lite då jag dels vill bli just en bättre löpare men ochså som ett träningsalternativ där jag verkligen kan pumpa ut mig själv totalt. Är ju ingen optimal löpare direkt då jag är rätt så kort och muskulöst byggd, men jag tror ändå att jag kan förbättra mig en hel del inom löpningen bara jag lägger ytterligare lite tid på det, distanslöpning är inga problem, där kan jag springa som en klocka i flera timmar. Men just intervallbiten kan vi nog plocka en del av . . . .

Trots att det finns gott om snö kvar uppe i bergen så börjar faktiskt längtan efter riktigt fin barmarksträning i sol och värme bli större och större, men bara för den delen så ställer jag inte in skidorna i källaren riktigt än. Utan kommer nöta på några veckor till så länge det finns lite mängder kvar av det vita guldet, kommer passa på att nöta ännu mer på tekniken och passa på att testa en del nya grejer.

Men nu är det frukost som gäller och sen ut i dimman.

/JH

Inga kommentarer: