Intervallpass Deluxe




Löpintervallpasset idag kändes helt okey och mina stora klumpben känns lättare och lättare vad gäller löpningen, avverkade återigen ett lite lättare intervallpass med ca 22 minuter effektiv tid . 6 x 40/20 + 15 x 70/20 bombade jag igenom med ungefär 90 procents insats förutom de sista 5 då jag gav allt jag hade vilket resulterade i en maxpuls på 203 för dagen.

Ett fint pass på leriga och blöta vägar runt storstenshöjden i hällregn, riktigt skönt faktiskt =) Körde sedan igenom ett gammalt klassiskt styrkepass som jag kallar "Nilssonstyrkan" och som vi körde mkt på skidgym, 3 stycken set med mage a la 5 minuter non stop med byte av övning var 30e sekund. Sedan 2 set rygg/armar på 7,5 minuter med 15 sekunder vila vid bytet av övning varje 30e sekund. Kände mig stark!

Imorrn blir det lite skidåkning, en skidlektion och en efterlängtad tripp till Göteborg =)

Vi har inget jävla sm-guld, och vi har inget jävla cupen guld och vi har ingen vinnartradition, men vi har stolthet, hjärta och passion.

Inga kommentarer: