Dåligt med träning

De senaste dagarna, har varit lite allmänt småhängig och lite småsnuvig så träningen har jag legat lågt med vilket är tråkigt, MEN om det är någon årstid det tajmar lite bättre än de andra så är det nu. Inga tävlingar på programmet och träningen på gång ner på lågvarv i någon vecka, men trots att det inte blivit någon träning så har det blivit lite motion än då.

Har varit ute på långa promenader med jycken i det fantastiska vårvädret några dagar i rad nu, skönt för knopp och kropp och bra för musklerna som inte förslappar helt. Istället har jag passat på att göra lite annat som man annars kanske inte får första prioritet såsom umgänge eller att bara gå på hockey eller fotboll.

Dock så är jag redan nu inspirerad och motiverad inför det som komma skall, nämligen den hårda och fina barmarksträningen. Jag vet vad jag behöver förbättra och vad jag ska göra för att lyckas med det, så nu gäller det bara att leverera. I eftermiddag blir det dock lite lättare träning igen, jogg och lite styrka för att känna på hur kroppen känns.

/JH

Inga kommentarer: