Vila

Skönt att se att fd elitidrottare som Wassberg, Stenmark och sist men inte minst Brolin har hållit sig vältränade och iform efter karriären, har nog blivit en hel del vila på brolin  . . .

Den lugna vecka har inletts och även den sista för denna träningsperiod, en träningsperiod som i mångt och mycket har gått som jag velat. Jag har ökat både mängd och fart och särskilt på fartdelen har jag fått in mer och mer intensiva pass, dock har jag fått in överraskande mkt löpning och bra pass vad gäller kvalite på löpningen. Om det nu är negativt eller positivt återstår att se, men det känns bra hursom.

Tanken är att vila upp sig litegrann den här veckan för att sedan under nästa period öka på ett steg till vad gäller intensitet och mängd, särkilt intensiteten där de riktigt hårda intervallpassen nu ska börja köras.

Sen sist vi hördes så har ju såklart en hel del träningspass hunnit avverkas och jag har faktiskt fortsatt slita på benen en hel del. Under söndagen blev det en lätt jogg på morgonen och sedan match på eftermiddagen med 70 minuters speltid. På måndagen blev det sedan 2 kortare cykelpass samt fotbollsträning. Men nu är det dags för kroppen att få lite vila och för ovanlighetens skull vad gäller mig så har jag faktiskt lyxat till det med dubbelvila, vilket hade sin start idag. Var längesen jag hade dubbelvila så lite ovant känns det faktiskt. Framåt helgen ska jag få in några långpass på rullskidorna . . .


Inga kommentarer: