Mallorca Baby!

Ciao!

Vad har hänt sen sist då, jo jag har kört en rätt hård "styrkevecka" för att avsluta det lilla styrkeblock jag kört nu under de 4 första veckorna. Annars så har träningen flutit på okey, har varvat rätt friskt mellan ben och överkroppsträning och de pass jag kört har mestadels varit korta och effektiva. De fotbollspass jag kört har varit överraskande tuffa med mkt spel så då har jag tagit chansen att verkligen löpa skiten ur mig för att få bra träning, hade pulsbandet på sist av lite nyfikenhet och kunde konstatera att maxpulsen landat på 201 och snittpuls på 178, så hyfsad träning är det iaf.

Annars körde jag i lördags ett av de första verkligt hårda intervallpassen för denna barmarksäsong, inspirerad av bilder från orienteringsEM från falun så drog jag ut och bombade av ett av mina bästa intervallpass löpning på mkt mkt länge. Om det sedan var de nya skorna som gjorde det eller jag själv vete fan, men känslan var mkt god och pulsnivåerna lika så. Veckan som varit ser ni nedan

Tisdag: MTB / MTB + Fotboll a2
Onsdag: La2/ La1 + styrka
Torsdag: Jogg+styrka/ Fotboll a2/a3
Fre: La 2,00
Lör: Jogg+styrka/ La3
Sön: MTB 1,00 + styrka

Idag har jag en välförtjänt vilodag efter runt 14 dagar i träning och det passar bra eftersom jag imorgon drar till Spanien och Mallorca och således är det en hel del packning att göra. Nu är light/uppvärmningsperioden över och nu går jag in i en ny period där jag kommer stegra träningen. Förhoppningsvis blir de spanska bergen en perfekt kickstart och en del tuffa pass kommer säkerligen blandas med en hel den långturer. Det ska finnas trådlöst nät på hotellet där nere så givetvis återkommer jag med fylliga rapporter.


Mallorca 2012?




Inga kommentarer: