Pumpar på

Onsdagens träning som var planerad till 3 pass blev riktigt klen, det blev bara 2 pass nämligen pga av att jag blev tvungen att jobba över på jobbet, tråkigt men så är det. Dock var de 2 passen jag körde riktigt bra och jag kunde plocka ihop 2 x 2 timmar skejt. Under gårdagen så körde jag på förmiddagen ett 2 timmars pass klassisk åkning med inlagt 4x4 minuters intervaller under passet, först 2 x 4 minuters stakning i brant motbacke och sedan 2 likadana intervaller fast med enbart benåkning. Det var riktigt hett och gött men passet kändes fint ändå. På kvällen körde jag lugnt skejtåkning i 1 timme följt av ett hårt styrkepass inriktat på uthållighet . . .

Idag ska jag ut på ett lugnt och långt stakpass på 4 timmar för att vila de slitna benen efter mkt skejtåkning på slutet, det gäller ju att variera så att man sliter jämnt på kroppen. Och ikväll blir det ett lättare återhämtningspass på 45 minuter löpning + stretch för att få kroppen fräsch inför helgen då vi fortsätter ösa på med mycket träning.

Har förhoppningsvis plockat de 18 timmarna av de planerade 30 ikväll så det är bara att dunka på, det är under dessa veckor man ibland funderar på vad man håller på med.

"Egoist? Arrogant? No. I eat and sleep as much as possible, rest of the time I train hard. I run, sweat, swear and scream. Fighting the pain. Why? It feels fu***ng good to be a few meters ahead."

2 kommentarer:

adam sa...

Vad jobbar du för tider när du jobbar och hur ofta jobbar du?

JH sa...

Nu under sommaren då det är lite "semestertider" så jobbar jag endast 2 dagar i veckan 09-18. Annars så jobbar jag ca 3 - 4 dagar i veckan med varierande tider.