Mkt mängd blir det


De senaste dagarna har ju som planerat varit fullspäckade med mkt mängdträning och en del styrka, rejäl grundträning dvs och även fast jag kanske bara legat på 3-4 timmar per dag så blir det ändå en liten summa tillslut. Men trots relativt långa och slitsamma pass och dessutom att jag tränat ca 11 dagar i sträck så känns kroppen förvånansvärt fräsch, det känns som att jag nått till en nivå eller fas rättare sagt i träningen där jag tagit mig igenom uppbyggnadsträning och nu börjar så smått nå den nivån där det gäller att slipa på små detaljer men även få in mer och mer fart i träningen. Därför kommer nästa veckas fartvecka med 8 intervallpass vara som ett startskott på byte av fokus och tanke vad gäller träningen . . . .

Gårdagens stakpass på 4 timmar gick greit, jag kände mig faktiskt pigg passet igenom och drog även av en lång stregringsintervall uppför de sista 5 minutrarna för att öva på att växla tempo när kroppen är riktigt sliten, att just träna på såna små detaljer tror jag ger mkt i det långa loppet. Passet varade som sagt i 4 timmar och på dessa timmar hann jag med 6,5 mils åkning. Turen som jag gjorde gick enligt följande. Garphyttan- Lannafors - Gamla e18 - Kinkhyttan - Gamla e18 - Lanna - Vintrosa - Latorp - Garphyttan - Frösvidal - Garphyttan - Lannafors - Garphyttan, denna runda bjuder på bitvis väldigt fin asfalt och lite trafik. Det som är intressant under ett sånt här pass långt pass är att man verkligen får känna och inse hur mkt muskler och sådant förändras under passet, från att vara pigg till trött till pigg igen.

Idag så står det 3 timmar skejt och 2 timmar löpning på schemat, 5 fina timmar återigen och nu är det bara att bita ihop eller njuta de 2 sista dagarna innan det blir hela 2 dagars vila innan fartveckan. Hösten börjar närma sig och det känns härligt, snart är vi där, kolla bara på bilden ovan-

Inga kommentarer: