Wilson Kipketer

Nja så hög klass var det väl inte på löpningen under dagens 2 timmar crosspass, men löpningen känns bättre och bättre och i sommar ska jag försöka ställa upp i lite löpartävlingar för att fixa lite bättre flås. Tävling är som sagt den bästa träningen man kan få så det är bara att snöra på dojorna och ställa sig på start, har blandat in en hel del löpning i träningen på slutet, dels för att variera litegrann och träna så allsidigt som möjligt, men dels oxå för att förbereda benen lite inför sommaren. Kan lätt bli så att man drar på sig skador direkt i övergången från snö till barmark så jag försöker helt enkelt förebygga litegrann samtidigt som det är bra träning.

Dagens pass kändes bra, vilodagen gjorde mig gott och det var lätta ben, tog mig även igenom ett lite lättare styrkepass inriktat på statiska övningar, 20 minuter allt som allt. Men nu är semesterveckan över och nu ska jag stegra träningen litegrann igen, dock så vill jag såklart ha bra överskott på energi till helgens tävling, något som jag inte lyckats få till perfekt denna säsong förutom de senaste tävlingarna. Så det gäller att tänka smart.

Imorrn blir det ett lättare långpass, så är ni sugna att hänga på så är det bara att stå redo vid kanonsnöspåret klockan 12 imorrn, ska även hinna med en skidlektion innan detta. Nu ska jag briljera som bagare!

Over and out

/ JH

1 kommentar:

Anonym sa...

löpning är bästa träningen för skidor, det är där som många skidåkare "föds". låt dig inspireras av johan olsson och eldar rönning som gör ca 30 på milen ;)