Positivt överraskad!





Testade som sagt nya Madshus Intelligrip Skin idag, ett mellanting mellan tejp och stighud som så vitt jag vet inte har kommit ut på marknaden än, var rätt så kritiskt inställd och negativ innan jag testat det hela, men nu efteråt så var det en riktigt överraskning! Fästet var klockrent, som ett riktigt bra rullskidfäste x 10, testade det på alla möjliga vis men inte ett enda tjuvsläpp blev det. Testade att promenera uppför den brantaste backen vi har här i närheten, utan stavar, inga problem! Testade att ställa mig helt still i branten för att vänta tills det skulle släppa, 4 minuter , inga problem!

Glidet var även det bättre än vad jag trodde, trots att jag åkte i sämst tänkbara förhållanden med genomblöt snö toppat med massa barr och skit, likt en tjock klistervallning kändes glidet som då och en del barr förstörde glidet. Men där snön var realtivt ren så var glidet bättre, inte lika bra som en optimal tävlingsvallning men ändå helt gångbart. Ska även testa imorgon att korta ner fästzonen rejält och bara ha några cm fäste bakom bindningen, ska bli intressant att se hur det påverkar glid och fäste . . . .

Ett crosspass på 2 timmar + ett styrkepass på 1 timme dunkade jag igenom idag, det kändes bra och det var skönt att köra slut på musklerna. Imorgon blir det dubbelpass!

Inga kommentarer: