Kakelkänning

Påväg hem från Torsby nu, ett Torsby som idag bjöd på ett riktigt strålande skidväder, sköna banor och schteeekande sol. Riktigt nice med andra ord!

Testade 4 par skidor med lite olika blandningar och hittade ett av de lite äldre paren som gled fint. På dessa låg det en blandning av orange och grön HF toppat av en rak rill. Under loppet så gled det skidorna kanon den delen av banan där solen stack fram och helt okey i skuggan. Min egen prestation var under all kritik men jag var ändå nöjd när jag gled imål. Jag tog ut det jag hade i kroppen och körde med det jag hade som var mitt mål. Sen att jag under den här säsongen inte har den fart som krävs för att alls hänga med är bara att acceptera. Jag är inte i närheten av förra årets form eller åkarna uppe i toppen, men det går upp och ner och den här säsongen är bara att utvärdera och glömma.

Jag har gjort en hel del ökningar träningsmässigt och kroppen har inte hängt med helt enkelt, visserligen kanske jag inte har det som krävs heller, men det struntar jag i. Men även fast det går dåligt så är det med ett leende på läpparna jag bombar vidare, det är grymt kul och min tid kommer, jag känner ett lugn. . .

Dagens lopp var inge bra, nattsvart i de 2 första varven, bättre de 2 sista men då var det försent. Samtidigt har jag inte tävlat på några veckor så jag kan inte förvänta mig så mkt mer, ska man prestera så måste man tävla ofta och då räcker det inte med intervaller som jag kört för att hålla igång. Jag tror jag blev sist idag, inte särskilt charmigt, men någon ska ju vara det oxå.

Jag fick en fin genomkörare , är nöjd med mitt lopp och siktar vidare. Jag måste få in mer fart i min träning till nästa säsong, för grunden har jag . . . .

Passa på nu ni anonyma läsare att håna mig lite när ni har chansen ;).

Mkt gnäll och lite tråkig läsning, men så är det när det går dåligt . . ..

Ha de fint gott folk så hörs vi!/ Mvh Joel

2 kommentarer:

Anonym sa...

fisk!

Anonym sa...

Härligt kämpat joel! Man kan inte vara på topp jämt, din tid kommer!
Kul att läsa på din sida. du är en inspirationskälla och jag önskar dej all lycka i din framtida skidkärriär!