Ren Idioti



Tjena, en fin dag är nu påväg mot sitt slut och allt har rullat på som det ska inklusive träning och skidlektion. Imorgon är jag ledig från jobbet och då är dubbelpass eller egentligen trippelpass som gäller, kortare skejtpass på morgonen med styrka och sen på kvällen tävling 10 km klassiskt.

Personligen så gillar jag inte att lägga mig i vad andra åkare gör i skidspåret då det är mig själv och min egen prestation jag ska lägga kraft och fokus på, och inte heller snacka skit om dom. Men kan ändå inte låta bli att kommentera videon ovan och frågorna blir många som ploppar upp under videons gång.

Hur tänker man? Varför? Personligen så skulle jag skämmas när jag korsade mållinjen efter att ha gjort något liknande, visst man kan åka tufft och på gränsen men det här är bara osportsligt. Samtidigt är det humoristiskt att se huggen med stavarna som Hansson delar ut mot schweisiskan, som att det vore hennes fel att hon ligger så nära, hur svenskan tänkte i det här loppet har jag ingen aning om, förmodligen inte alls . . . skärpning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gött att hon bett om ursäkt, och Seraina har förlåtit henne iaf.

Tråkigt när det blir mer tävling (alltså: att allt blir oviktigt utom att vinna till varje pris) än idrott

Carl M sa...

Ja fy fan, blir också förbannad!!