Personligt rekord!

Godmorgon!

Har nu på morgonen varit ute i det fina snövädret med endast ett par minusgrader, vilket var skönt.
Och jag kände redan när jag stack ut att idag kan det bli en bra dag, det låg liksom en spänning i luften och en förväntan utöver det vanliga. Redan på uppvärmningen i trapphuset kändes kroppen alert och väl ute vid start var det bara att bomba på. Gav mig iväg från startpunkten ut i mörkret vid 08:10, började med att passera ett par snövallar och ett par motståndare innan jag hittade ett fint spår. Väl i spåret så kunde jag jobba på fint, glidet var väl inte det bästa för dagen då det låg en hel del stort grus längs med spåret, men fästet var desto bättre. Efter halva sträckan slängde jag av mig mössa och buff i det varma vädret, slängde en titt på klockan och fortsatte jobba, kunde konstatera att jag låg bra till. Med 1 kilometer kvar så satte jag in en enorm slutforcering, jag såg målet vid horisonten och bombade på allt jag kunde. Upploppet var riktigt tungt då det inte hade pistats på ett par dagar men jag slet mig in i mål med en riktigt grandios fällning och kunde utmattad slänga mig i snön.

Efter ett tag kollade jag upp på klockan och kunde konstatera att jag hade gjort det, nytt rekord! Tyvärr så kunde jag inte dela glädjen med någon då det inte var någon publik där, men det gjorde inget då jag visste att jag idag var oslagbar. 3,5 kilometer på 49 minuter med en 120 litersväska och 12 par skidor, vilken bragd, tänkte jag när jag satte mig på tåget och åkte hem.

Och här sitter jag fortfarande, piggare än igår och hoppas på lite lätt träning ikväll, vi hörs då. Ciao!
/ JH

Inga kommentarer: