Hellre knockad av träning än dega i soffan


Chapp! Otroligt mkt läsare och kommentarer nu på slutet, kul! Visserligen av tråkiga anledningar, men men hellre ökänd än okänd.

Igår körde jag som sagt 2 pass med fartdrag i den fria stilen, först ett 1,10 pass på morgonen med ett 25 minuter långt a2/a2+ drag under passet. Kändes bra! På kvällen kördes det skejt och naturliga intervaller runt en överknökad 1200 meters slinga uppe i Ånnaboda, riktigt kul att se, heja idrotten och heja skidsverige! Passet i sig bestod av 8 stycken intervaller, 4st på 3ans växel och 4 med enbart benåkning. 1 mkt bra pass. Efter det så skippade jag faktiskt styrkan efter lite betänksamhet och tog 1 vila.

Idag skulle jag just nu har kört Tour de KIF men har istället lite småont i halsen och är "tjöck" i nospartiet, vilket är piss och rätt åt helvete far åt skogen för fan helvetes jävla illa. Men så är livet och jag vågar helt enkelt inte köra för att riskera nästa veckas SM VECKA, för missar jag även den så blir herr hultin lite smått less, särskilt eftersom den övriga säsongen hitills gått åt skogen av olika anledningar. Men barnen i afrika har det värre . . . ..

Förhoppningsvis blir jag inte sjuk och kan dra ihop lite gubbs för testrace i helgen istället, värre än så är det faktiskt inte! Det gäller att se positivt på allt! Svarat på lite intressanta comments om träning och det är väl bara att erkänna att mitt problem är att jag hellre tar 3-4-5-6 träningspass för mkt än att vilar 1 dag för mkt, det har inte med timjagande att göra utan det faller sig mest naturligt så i min lilla valnötshjärna, sjukt men sant =) Nu ska jag sniffa lite ingefära och efter det injicera lite vitlök i armen så är det bara att köra på sen.

5 kommentarer:

dalle sa...

Segt att du ska vara sjuk! Du kanske ska skaffa något slags placebo? Jag kör med ett powerbalance band samt en slags kolhydratfattig kost, har inte varit sjuk sen i somras och känner mig stark och pigg :)

Joel Hultin sa...

Blev aldrig sjuk :-) men du har inget band där man får en Vasaloppsseger och lite bättre syreupptag på köpet?

dalle sa...

Haha du kan köpa ett billigt powerbalance band på tynne.se ! :)

Balle sa...

Skulle vara dopning kanske. Men tvekar dock om detta skulle räcka till vasaloppsseger. (ironi)

Joel Hultin sa...

Skulle nog krävas en 4 5 stycken ja ;-)