Slappande

‎"2 timmar skejt i tunneln, en god lunch på Valbergsängen och en lunchvila senare, så ligger man nu på sitt egna rum i dubbelsängen och laddar för pass 2. Sämre kan man ha det ;)" Så uttryckte jag mig på FB för några minuter sen, och ja, det stämmer in rätt så bra . . .

Första passet i tunneln är nu avklarat och det gick smärtfritt trots nya pjäxor och lite snöovana, men jag kom in i det relativt snabbt och det kändes rätt bra. Dock var spåren lite lösa och det var lite trångt här och där, men det är som alltid gläjde att vara på snö igen. Under passet  som varade i 2 timmar och gick i den fria stilen så fokuserade jag nästan enbart på teknik, den första timmen använde jag till att åka upp och ner i den första backen och slipa småsaker. Jag åkte med stavar, utan stavar, med 1 stav osv, detta höll jag på med tills jag kände att allt verkligen satt som det skulle. Det gäller att verkligen ta tillvara och fokusera på att få in tekniken rätt från början . . .

Efter det blev det lugn och fin distansåkning i 1 timme, kändes stabilt. Just nu ligger jag här på mitt egna hotellrum och laddar inför pass nummer 2 som kommer bli ett crosspass på 3 timmar, först 1 timme löpning och sedan 2 timmar skejt återigen. Jag väljer att fokusera rätt så mkt på skejtåkningen under detta läger då jag kör mkt klassiskt och särskilt stakning i sommar, dessutom brukar inte spåren vara någon höjdare för klassisk åkning på eftermiddagen. Imorgon blir det dock ett klassiskt pass.

Jag är ju dock inte ensam örebaroare här utan vi har en trupp på ca 25-30 åkare här, så det känns tryggt, lät kidzen låna gopron under passet så vi får se om det dyker upp lite film senare. Men men nu blir det fokus på pass 2

Inga kommentarer: