Lugn morgon inför det som komma skall

Sovmornar, sånna får man unna sig ibland, särskilt när man har en lugnare vecka och inte allt för mkt på dagens schema.

Ska nu på förmiddagen upp på stan och fixa diverse ärenden, bla inköpa en varmluftspistol så att jag kan byta lite stavspetsar och byta rör eftersom jag kraschade sönder det ena sen blir det lunch och sen långa rullskidsintervaller.

Intervallerna kommer jag bomba på upp emot skuggarvet där det var långa och fina åkbackar som jag kommer försöka utnyttja. Idag kommer jag köra 4 långa a3 drag på 10 minuter, långt och tufft arbete för att dels göra det tävlingslikt men dels jobba bå de bitarna jag behöver jobba med.

Maxfarten och uthålligheten i lägre farter har jag, men att jobba med maxfart under lång tid, det är där jag har min svaga punkt. Därför har jag nu under sommaren/ hösten försökt lägga fokus på detta och lägga in lite överlånga intervaller emellanåt, som skidåkare måste du hela tiden hitta och jobba med de delarna du är sämre på, det är iaf min uppfattning och tror att det utvecklar mig som skidåkare. Förbättrar du dina dåliga bitar så utvecklar du dig inte bara som skidåkare utan troligtvis blir du oxå bättre, det gäller alltid att ligga i framkant vad gäller träning och förbättring annars hamnar man lätt i ett stadium där du är nöjd med hur du åker och då blir det lätt att din utveckling som skidåkare stannar till.

Givetvis ska man vara nöjd med sin åkning ibland men som ordspråket " alla bäckar små", rättar jag till och utvecklar alla dessa småfelen så tar jag ännu ett steg i min strävan efter att bli den komplette skidåkaren.

Nu är det dags att sätta igång den här dagen, vi hörs!

/ JH

Inga kommentarer: