Där satt den!

Kanonmellanmål efter pass


Jag körde styrka, vetefan vad Johan körde

Fridrottshallen


Ja så är känslan efter ett grymt bra intervallpass, skönt att man känna så emellanåt.


Yepp yepp, som min tidigare lilla mobilblogg avslöjade så har jag nu på eftermiddagen averkat ett riktigt tufft och bra intervallpass, 4 stycken 10minuters A3 drag med 5 minuters vila i backarna upp mot Skuggarvet.


Ett riktigt kanonpass blev det då både knopp och kropp var riktigt på G och jag fick lite känsla över att vara i den där "magiska zonen. Ja det som man ibland upplever som skidåkare då man bara kan bomba på utan några som helst spärrar utan att bli trött, det är inte så ofta man upplever det men idag fick jag en touch utav det. Trots att jag körde ett hårt styrkepass i förmiddags . . .


Hade riktigt bra driv och flyt i åkningen och det kändes lätt och explosivt, de 10 minutrarna kändes snarare som 2 och jag kunde ligga på i perfekt tröskelfart utan några problem, pendlade hela tiden i puls mellan 185-195 slag per minut utan att bli trött. Kul, riktigt kul att kroppen svarar som man vill med all den träning jag lägger ner, vet att det är långt kvar till säsong men ser just nu fram emot vintern med en enorm positivitet.


Kvällen kommer spenderas i en lugn och skön takt, 2 fotbollsmatcher med det svenska landslaget ska averkas, u21 och "gubbarna", sen blir det nog bingen och imorrn väntar förhoppningsvis ett långpass i fint väder.


Nu stämplar jag ut och njuter av kvällen, hoppas ni gör detsamma, ha de bra!

















Inga kommentarer: