Käkat asfalt!

Chap!

Ännu en dag i skolan är gjord, har averkat en fotografering å diverse föreläsningar OCH även idag lyckades de gamla mora skidgym grabbarna Sandgren och Dalle dra på sig ännu en parkeringsböter, återigen 600 feta kronor på samma parkering, det är sannerligen inte svårt att dra på smilbanden när man umgås med dom här pöjkerna. 1200 kronor på 2 dagar . . .

Har nu på sena eftermiddagen avverkat ännu ett lugnt och fint pass som är "veckans mode", ett fint rullskidpass distans i 1,45 där jag åkte upp och ner mellan Lugnet, Skuggarvet och Sundborn, en mkt fin väg med fina åkbackar som jag la in lite impulser i emellanåt. Hade med mig lägenhetskompis Herrmanisch på passet som dock körde intervaller, på slutet av passet bestämde jag mig dock för att hänga på en av hans 2 minutersintervaller upp mot toppen av stigningen , dels för att känna lite på kroppen och dels "blåsa" ur lite så att man inte förslappas helt.

Sagt och gjort, jag hängde på i hans fart och tyckte det gick lätt ( kan bero på lite lättare hjul) så framåt slutet av intervallen så valde jag att gå upp och grilla lite, det skulle jag dock inte gjort för när jag precis började dunka på lite så small staven av och jag for i backen. Smaken av grov asfalt är lika skön varje gång men som tur kraschade jag sluttande uppför så jag klarade mig med lite skrapsår och en bruten stav, "det är hårt åt dom hårda".

Förövrigt så kändes kroppen mkt pigg och alert idag och förrådet med överskott börjar fyllas rejält, imorrn står ett A1 pass löpning på programmet och förhoppningsvis lite styrka i gymmet om vi nu kommer in i fridrottshallen.

Nu ska trixa lite a la Per Moberg i köket, cover and out!

/ JH

1 kommentar:

Herrman sa...

Kan ju hälsa att Moberg kan slänga sig i väggen ;) underbart gott Joel.