Tillbaka till skolbänken!

Hallå pojkar och flickor!

Äntligen har jag fått igång internet så att jag kan meddela er läget, befinner mig just nu OCH ett tag framöver i Falun. En stad , ett ställe, en stor och fin idrottsplats och sist men inte minst en stad med en Högskola, kom upp hit för någon timme sen från mitt kära Örebro.

Gick snabbt upp hit måste jag erkänna, bara cirkus 2 timmar, 3 timmar mindre än till mitt gamla skidgym i Ljusdal och 1 timme mindre än till Mora där jag gick det senaste året, skönt! För jag måste nog erkänna att det är hemma i gamla fina Örebro jag trivs bäst, staden, träningsterrängen, människorna m.m ja jag är nog lite "hemkär" egentligen ....

Men som sagt, nu är jag uppe i Falun där jag ska studera de 3 närmaste åren och även utnyttja de fina träningsterrängerna i min fortsatta satsning mot toppen inom langrennssporten. Här ska jag studera på ett program som heter Idrottstränarprogrammet med inriktning mot prestation, vad innebär det då kanske ni undrar, ja det vet jag inte ens själv i nuläget. Men det ska bli intressant och riktigt kul att plugga något som jag tycker är väldigt intressant som den sanna sportfånen jag är. Här nedan kommer en sammanfattning över vad jag ska plugga de kommande åren
du.se/sv/Utbildning/Utbildningsprogram/Idrottstranarprogrammet-med-inriktning-mot-prestation/

Träningsmässigt kommer jag ligga lite lägre den här veckan då jag har en av mina få lugnare veckor, kör ju efter filosofin 3 hårda, 1 lugn vecka. Inleder min lugna vecka imorrn vilket innebär 8 timmar träning, 1 intervallpass , 3 Allmänstyrkepass, 1 snabbhets/spänstpass. Skönt för kroppen att få återhämta sig och suga åt sig all hård träning som jag genomfört de senaste veckorna, passar även perfekt den här veckan då jag inte riktigt vet hur schemat är och det är mkt nytt att anpassa sig till.

Näe nu ska jag fortsätta packa lite till, vi hörs av!

/ JH

1 kommentar:

Herrman sa...

VADÅ du går efter filosofin 3 hårda veckor och 1 lugn vecka träning. Jag har snokat lite i din träningsdagbok och vet nog att nästa vecka kommer att landa på 20 timmar täning iallafall ;)