Efter sol kommer solsken, det finns en morgondag å så vidare ...

4e röret på 2 år av just denna sort

och det citatet från roland i Torsk på tallin stämmer väl in rätt så bra idag.

Det blev ingen träning idag, har varit lite småseg och hängig i musklerna, inte något från sovmorgonen även fast kroppen lätt kan bli hängig då, utan lite mer sjuk hängig. Har varit lite snorig och så senaste dagarna och om det är sjukdom påväg så är det absolut ingen chock, har nyss avslutat en hård period träning och nu under den här veckan tränat efter mitt schema, väldigt lugnt alltså. Och min erfarenhet är att jag under de lugna veckorna är som mest känslig och mottaglig för sjukdom, vet ej varför det är så men antar att kroppen slappnar av lite extra.

Förutom det där med träningen så har jag ju även flyttat upp till ett nytt ställe med massa nytt folk, nya platser och även det sliter på kroppens immunförsvar då jag har massa nya bakteriekossor/människor att möta som säkerligen bara väntar på att smitta ner en skidåkare, skämt och sido men det kan ochså vara en faktor.

Det positiva är dock att jag ligger helt i fas med träningen, till och med ett par timmar före och har imorrn en vilodag planerad. Men eftersom jag vilat idag istället så bombar jag på med intervaller imorrn om jag känner mig fräsch, resten av dagen kommer fortsätta på samma sätt som den redan gjort med massa småsaker som jag har att fixa och lite studerande inför morgondagens seminarie.

Hellre en vilodag istället för en sabbad säsong.

Inga kommentarer: