Killerhill

Hallå!

Dagens träning är nu done, drog ihop 2 stycken planerade pass till ett enda i kylan, började med att jogga upp till lugnet, väl där så körde jag och mina klassiska skidor 45 minuter a2. Ett rätt så dåligt pass tycker jag, hade svårt att få till den där rytmiska och fina åkningen som gör att bettet på skidorna blir bra, visserligen var spåren lite sladdriga och jag är en åkare som är i behov av bra och hårda spår för att åka bra i den klassiska stilen, men ändå jag åkte inte tillräckligt bra helt enkelt. Känner att jag har mkt att jobba med inom det klassiska och i nuläget är jag klart mkt bättre på skejt, känner att jag inte har tillräckligt bra teknik eller åkekonomi inom det klassiska ibland, vilket gör att jag blir trött, tappar positioner som är viktigt och allt blir bara kaos. Som tur är det inte så ofta det händer men mer träning krävs, punkt.

Idag hade dom till min glädje även dragit upp en lite längre runda upp mot foten av Mördarbacken, var väl inte lika stort drag i kurvan som under världscupen men den satt fint ändå.

Efter mitt a2 pass så tog jag en liten vätskepaus innan jag joinade Sunpockets sasse på ett lugnt A1 pass, la in lite impulser för att se om jag kunde få någon fart på fläsket och som vanligt så kändes åkningen och dagsformen bättre efter det, det är konstigt det där men oftast åkar jag bättre efter att ha spurtat ur mig litegrann. A1 passet varade i 1,5 timme innan jag snörade på mig löparskorna och sprang en fin runda hem, tog ca 30 minuter. En lite sämre dag vad gäller känslan på träningen, men jag är inte orolig, körde rätt så hårt igår och särskilt styrkan som sitter i rejält idag, och då brukar det ta någon dag för att studsa tillbaka . . .

Imorrn blir det intervaller och ett pass lättare styrka, nu har jag levererat och jag hoppas att skidskyttarna gör likadant om någon timme.

Ciao!

/ JH

Inga kommentarer: