Idretävlingarna!

Chapp! Har just börjat packa så smått inför tävlingarna och lägret i Idre som jag åker upp till imorrn, ska bli riktigt kul att sätta på sig nummerlappen och göra jobbet, för på senaste tiden har det varit mkt snack men lite verkstad. Mkt träninng och lite tävling!

Klockan 11:40 kickar jag till startpinnen på lördag och ger mig iväg, 10 fina kilometer är det som ska avverkas på en fin 3,3 km slinga x3, banan passar mig rätt så bra då vi åker ner nedanför stadion direkt och börjar klättra uppför en lång klättring, blir mkt växel 3 vilket passar som handen i handsken, hoppas på ett fint lopp.

Enligt yr.no ska det dock vara -22 vid 12 tiden på Lördag, så man får hoppas att inte den prognosen slår in http://www.yr.no/sted/Sverige/Dalarna/Idrefjäll/helg.html och det ska vara kallt även på Söndag. Men självklart räknar jag med att starta och det brukar ju inte vara något problem då de på flesta tävlingarna där det är kallt antingen läser av tävlingstermometern i bastun eller värmer upp den med en blåslampa.

Nu efter lunch ska jag dra mig upp till Lugnet och avverka ett förhoppningsvis bra intervallpass som sista avstamp inför helgen, hoppas på en alert kropp. Slänger in en rapport senare, så länge kan ni ju kika in den här!


1 kommentar:

Anonym sa...

måste ju bara få säga att norska låter så jävla mesigt!