Varför tar man löparskor istället för skidor?

Ja det kan man allt fråga sig, men för mig personligen så känns det som ett snäpp bättre sätt än skidor att springa det första passet efter en period med lite låg träningsmängd, det liksom kickar igång motorn på ett hårdare och bättre sätt tycker jag.

Så tidigt i morgondimman i den -12 gradiga bistra kylan så tog jag mina Asics Triathlon Gel Noosa ( grymma skor förövrigt, även vid is) och stack iväg likt Usain Bolt jagat av ett lejon. Sprang iväg bort mot Stångtjärn och väl där avverkade jag en fin liten runda, kunde glatt konstatera att de även packat den lilla snön som finns där rätt så väl,så i eftermiddag blir det till att rasta skejtskidorna där. A2 passet varade i 53 minuter och det kändes bra i den friska luften, benen svarade bra och jag hade inga problem att få in pulsen på rätt nivå.

Lyckades även ta ett par fina bilder vid den enda vätskepausen men dessa får ni se ikväll, som sagt så blir det ett till A2 pass i eftermiddag med lite sköyting. Falun verkar vara den plats i landet som har minst snö, tråkigt men det är bara att ösa på.

Nu blir det lunch på stan och lite trevligt umgänge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

A2 = "dead zone" !?

JH sa...

A2 = "snabbdistans" 30-60 minuter, 75-85% av Maxpuls. Tycker snarare att det är en " fun zone" istället för dead:)