Inte badshortsväder direkt.


 Hej!

Har nu på morgonkvisten varit uppe på lugnet och kört lite mysiga intervaller, uppe på lugnet var det -16 grader, blåsigt och helt nypistade konstsnöspår som gled lika bra som ett par knän på en rullskidåkare i maj som just träffar asfalten, det tar liksom stopp.

Så det var alltså perfekta förhållande för både fysisk och mental träning, avverkade återigen ett av mina specialpass 20x10/20+20x15/15+5x40/20, sammanlagt 30 minuter intervall. Körde denna typ av intervaller dels för att inte belasta lungorna för mkt i det kalla vädret och dels för att väcka igång kroppen ordentligt, det som är bra med det här passet är att det belastar väldigt mkt muskulärt samtidigt som pulsen får sig en rejäl omgång, 198 slag blev dagens maxnotering. Kroppen kändes helt okey idag i det tröga föret, blev mkt hoppskejt på växel 2 och just den delen har jag jobbat mkt med, att få ännu mer driv framåt istället för uppåt. Tyckte det funkade bra idag vilket var roligt, efter passet så varvade jag ner några varv nere i grytan och kände då att det småbrände lite i luftrören , så idag var det verkligen på gränsen om man skulle köra eller ej.

Är det lika kallt eller kallare på lördag så är tyvärr sannolikheten stor att jag inte kör, men det får vi se då och jag fortsätter hålla tummarna för varmare väder även om det är grymt kul med en riktigt karg vinter som det är nu.

http://langd.custompublish.com/hur-farlig-aumlr-kylan.4855275.html

http://www.yr.no/sted/Sverige/Dalarna/Idrefjäll/helg.html

Nu i eftermiddag blir det en löprunda och 45 minuter effektiv styrka, det är jag och schwarzenneger!

roger över roger ut

PS ( många som är inne i gästboken men få som skriver, till salu fliken uppdaterad!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var är gästboken? Är det kommentarer?

Antoni

JH sa...

Uppe till vänster, " jh talar ut". Att du är så mkt här och snokar, det visste jag fan inte ;) Ses i spåret!