Bland pingviner och isbjörnar




Tjena tillbaka i min varma goa lägenhet, varmt var det dock inte ute under träningspasset utan snarare kallt och mörkt som ett isbjörnsarsle. Började med att springa upp till ett för dagen fint och soldränkt Lugnet, väl där så satte jag på mig mina skejtskidor och den för dagen ovärderliga Airtrimmen. Värmde upp i ca 30 minuter innan jag avverkade mina intervaller i rasande fart, de första i maxtempo och de andra i tröskelfart med spurt på slutet.

Det kändes hyfsat idag men det var oerhört tungfört i den kalla snön, formen är just nu som en nyöppnad bok, outforskad och ointressant, i Brux var jag i bra form men där tävlade jag ju inte så just nu är det lite spännande faktiskt. Efter att ha varvat ner och sprungit hem igen så dunkade jag av ett lättare styrkepass 20x30/30, riktigt skönt och bra för musklerna att få röra lite på sig. Allt som allt så tog dagens träning ca 3 timmar . . . .

Nu ska det packas, tvättas, vallas och slängas ihop matlådor innan det imorgon bär av upp till glassfrysen Idrefjäll. Hörs sen , ciao!

Inga kommentarer: