Sprintåkare på heltid för en helg.


Haaaaallå! Hoppas ni har det gött där ute i stugorna i det för dagen snöbeklädda Sverige, ja kung bore gav en rejäl dumpning av det vita guldet inatt och det känns skönt, vintern är här! Föll ca 15 cm skulle jag tippa i Falun med omnejd , så nu är det ljust och vitt ute och en mkt vackrare syn än novembermörker och spöregn.


Det komiska i det hela är ju att detta lilla snöfall skapar kaos lite här och var, vägar blir till krigszoner, tåg ställs in, leveranser försenas, allt detta pågrund av lite snö. Jag menar vi bor i Norden, vi har något som kallas vinter vilket betyder att det likt en tradition brukar komma någonting som kallas snö från himlen under den senare delen av hösten, det har det gjort i hundratals år och kommer säkerligen fortsätta så länge till. Men ändå så lamslår det hela landet, det blir kaos, ibland undrar jag hur tänker folk egentligen, dom flesta vet att det kommer snö, men ändå är dom flesta inte förberedda, hur tänker man!?!?!?

Tror folk att om dom ignorerar att vintern är påväg så kanske dom slipper snön, "om jag tänker på sommaren så kanske vintern försvinner", eller har vi tur kanske det inte blir någon vinter i år, är det så de tänker? Jag vet inte , men det är kul att se vad ett litet snöfall kan göra. Ja menar de flesta verkar ju veta att det blir vinter, kolla bara på klädbutikerna som kör igång sina vinterkampanjer i augusti . . ..

Själv så har jag varit ute i denna snö och njutit av den friska luften medans jag bombat av intervaller, ett bra pass där kroppen fick en rejäl snyting. Kroppen och formen känns god, vilket jag oxå kunde få bekräftat efteråt på passets pulsfil, 195-200 i puls pendlade jag på under intervallerna. Det är kul att träna när det går bra!

Trots detta positiva och fina pass som gav mig ett bra kvitto på var jag står formmässigt så har jag till 90% ändå tagit det tråkiga men troligtvis ändå smarta beslutet att avstå söndagens distans uppe i Bruksvallarna, jag kommer enbart åka sprinten. Mer om det i ett senare inlägg ikväll . . .

/ JH

Inga kommentarer: