Livet som skidåkare!

Kan ibland vara tufft, vara slitsamt och jobbigt, eller rent ut sagt förjävligt. Men nästan aldrig så ångrar man en sekund av den tiden man är ute i spåret eller på resande fot eller gör saker som en skidåkare gör, utan man glider mest runt och har det gött. Så bra är det faktiskt!

Och exakt den känslan, den där goa, infinner sig just nu när jag sitter i en bil i mörkret mellan borlänge och falun, å tänker på de underbara veckorna jag har framför mig. Läger, tävling, läger, tävling och återigen läger står nämligen på schemat. Sammanlagt ca 4 veckors läger på ställen som min gamla hemby och den klassiska skidorten Bruksvallarna, men även ett skööönt place som Idre fjäll ska besökas. Givetvis ska plugg oxå hinnas med, men skidåkningen kommer ha första prioritet och det kommer bli" ganska så, ganska så nice". Jag ska mest glida runt och ha det gött, bomba intervaller, tävla och slipa teknik. Wohooo! Det kommer bli fint och jag kan känna, fyfan vilken tur att man blev skidåkare . . .

Något annat som var fint var dagens styrkepass, 40 x 40/20. Pigg känsla i kroppen och motivation i massor, å förhoppningsvis ska vi kunna kickstarta igång kroppen efter den kortare sjukdomen å få en något sånär pigg kropp tills man står på startlinjen på lördag. Säsongen är bara ett stavtag bort, ä dä int underbart så säg . . . .