Snart där!

Brux å Idre alltså, men först en fokuserad och bra träningsvecka.

Rivstartade denna idag med ett intervallpass uppe vid stångtjärns heta elljusspår, -7 , sol och rejält kyligt i luften under passets gång. Blev även en fin chockstart för lungorna i det kalla vädret, men jag menar det är ju lika bra att vänja dom redan nu . . .

Själva passet i sig flöt på bra och kroppen kändes piggare än vad jag trodde och hoppades på när jag stack ut, jag kunde hålla en hög fart och bomba på det där lilla extra på slutet vid varje intervall å upp över krönen. Efter passet och den rejäla genomkörningen så joggade jag hemåt med en riktigt pigg känsla i benen vilket bådar gott, kroppen har ju fått en hel del vila nu, både planerad men oxå oplanerad så förhoppningsvis ska det inte vara något problem att dunka på rejält med mängd och fart nu. Det är dags att lägga i en växel till!

Nu väntar en lugn och fin kväll innan det ska bockas av två pass under morgondagen, blir roligt värre!












Snöabstinensen är total :)

Inga kommentarer: