Fit for fight!



Tjena tjena! Nu är den sista pusselbiten lagd i förberedelsepusslet inför säsongen 2010/2011, det är liksom packat å klart, bara å leverera paketet och hoppas att det inte blir returned to sender som en viss Elvis Presley skrev i en klassisk låt . . .

Var ute på ett fint a2 pass löpning i den magiska vintertterrängen som nu finns efter att det vita guldet ramlat ner, läckert värre! Det var ett fint och lite småmysigt pass i min ensamhet uppe vid stångtjärns eminenta elljusspårssystem, kroppen kändes lätt och fin , men som sagt någon distanstävling på söndag blir det inte på tal om, den vägen tar vi en annan gång.

Så fullt fokus på sprinten är det som gäller, en tävling som jag hoppas kunna prestera bra i även om resultatet inte är viktigast den här gången utan känslan och trycket i åkningen. MEN självklart vill man ju ha ett bra resultat med sig när man ändå håller på med en resultatbaserad sport, så förväntningarna och pressen på mig själv är hög som vanligt, något som är positivt om man bara kan tackla det på rätt sätt. Det gäller att vara taggad till tusen men ändå avslappnad och det är en tunn lina att balansera på . . . ..

Väl hemma efter mitt lilla löppas så bombade jag av 45 minuter allmänstyrka, 20 minuter hållning och 20 minuter "vanlig". Så nu är kroppen igenomkörd och redo för tävlingar och läger en lång tid framöver. Imorrn blir det uppfärd till Bruksvallarna och där kommer jag stanna i ca 10 dagar innan jag åter vänder kosan söderut och flyttar in i min nya lägenhet här i falun, nice värre!





Inga kommentarer: