Nu bär det iväg!

Om bara någon timme så är det dags att sätta sig i bilen för att lämna regnblaskiga Falun och åka upp till Bruksvallarna, ska bli riktigt fint att komma iväg och tävla å leva lägerliv ett tag framöver.

Hoppas på mkt skidåkning och mkt träning, kommer slipa mkt teknik och testa skidor nu i början och beroende av hur det har känts i helgen så kommer det säkerligen bli en del intervaller å något testrace. Kommer befinna mig i Bruksvallarna till på Söndag v46 så det kommer bli en hel del tid i fjällvärlden vilket känns bra . . .

Imorgon så är det då dags för tävlingspremiär och det är riktigt stora startfält som väntar, vad jag har hört ryktats så är det mellan 150-200 åkare i min klass imorgon beroende på hur mkt efteranmälningar och dylikt det är. Jag har startnummer 199 och går ut rätt så sent i min klass med starttiden 10:21,00. Ska bli riktigt gött att sprinta loss igen , även om just sprintmomentet kan ifrågasättas som vanligt eftersom banan är 1650 meter lång, men hur som helst är det fullt ös som gäller ända in i kaklet. Jag hoppas att det finns ett bra tryck i åkningen och att känslan är god, för då kan jag vara nöjd oberoende vad resultatet blir, har haft en lite småstrulig uppladdning med förkylning och relativt lite tid på snö, men det är bara att bomba på, wish me luck!

Vi hörs av gott folk, ciao!

Inga kommentarer: