Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Tjabba!

Näe det blir ju inte alltid som man tänkt sig, igår kväll skrev jag upp en fin planering för denna vecka som skulle kunna följas till punkt och pricka utan problem, skulle rivstarta imorse med ett fint intervallpass innan skolan och den efterföljande bilresan hem till Pennybridge som jag just i detta nu genomför.

Dock uppstod det lite yttre problem som sabbade denna planering, iform av oljud och allmänt buller som gjorde att min sömn inatt blev minimal och allt annat än bra, så imorse när träningsklockan ringde var det bara att ställa om och försöka få in 1 timme sömn till innan skolan.

Lite vekt kan ni säkert tycka och så även jag, MEN varför ska jag ge mig ut på ett viktigt träningspass där förberedelserna inte varit bra och därför kanske genomföra passet på ett dåligt sätt och på så vis hamna i en negativ bana, både mentalt och fysiskt eller till och med bli sjuk för att jag tränar hårt trots dålig sömn. Min eftersträvan är att hålla en mkt hög och god kvalite på varje pass, varje pass ska ha ett syfte och man ska kunna utföra det man planerat på ett bra sätt, givetvis så ska inte dålig sömn få ställa in varje pass som man planerat men i detta fallet så var valet lätt. Skippa träningspasset och lägga in det senare i veckan då jag har gott om tid och istället sova den där extra timmen, hålla mig frisk och pigg och nöjt kunna åka hem efter en fin dag i skolan.

Näe nu lägger jag det där inställda passet bakom mig och ser framemot att dunka av det senare i veckan, ja menar det finns ju större problem än inställda träningspass här i världen. Barnen i Afrika tex . . . . Men för mig som perfektionist så irriterar det lite måste jag medge!

Har idag haft 6 timmar föreläsning i Anatomi och Fysiologi, tråkigt kanske ni tänker, absolut inte! Michail "tonken" Tonkonogi har varit dagens föreläsare och han måste vara en av världens absolut bästa föreläsare och en av de främsta professorerna inom idrottsforskningen i Världen.
En mkt underhållande och intressant person som jag rekommenderar alla att någon gång lyssna på . . .

http://www.du.se/sv/Om-Hogskolan/Aktuellt/Nyheter/Michail-Tonkonogi---ny-idrottsprofessor/


Näe nu ska jag avverka resten av resan hem med kompanjon A2 vid ratten, imorrn kommer dett ett fylligt träningsreportage som vanligt!

/JH

Inga kommentarer: