Seger!

-8 och lätt snöfall var dagens förhållanden när jag ställde mig på startlinjen, var rätt så självsäker då jag gav mig iväg, kroppen var fräsch och utvilad och de första meterna kunde jag åka stort och avslappnat trots många konkurrenter omkring mig. Jobbade mig vidare in i loppet och hittade en fin takt å en bra rygg och de sista kilometrarna kunde jag forcera på bra in mot mål och passera en 83, årig tant med rullator ,väl imål stannade klockan på 45:01 och det skulle visa sig räcka långt. Jag vann i stor stil och de andra kunderna på IKEA hade inte en chans,utan jag kunde åka därifrån med stor glädje och allt som behövs till min nya lya i Falun som det imorrn ska flyttas in i.

Tjena folket, som ni förstått av min töntiga historia här ovan så har den största delen av dagen gått åt diverse handlande och packande, ingen större fysisk aktivitet som jag kan rapportera om har genomförts heller. Men eftersom det är lågvecka på schemat så passar det in rätt så bra och mina timmar som jag ska genomföra är redan gjorda, det är det som är rätt skönt med de lågveckor jag har, man kan slappna av lite, låta kroppen vila och kan fokusera på lite annat. På måndag kör dock hårdkörningen igång och det ser jag framemot mycket. Motivation och inspiration finns det massor av efter att ha sett de norska åkarna idag, imponerande!

Vi hörs imorrn gott folk!

Inga kommentarer: