Tur att det snart är vinter!

För nu har mina kompisar, livskamrater, träningspolare, stöttepelare, dom som alltid följer mig
vart än jag ska, i vått och torrt, morgon som kväll, tröttnat på mig och min åkning och gett upp

The show must go on

Har nu på morgonen varit ute och spättat på med lite skejtintervaller längs gamla leksandsvägen i kanonväder, sol, klart å kallt å rätt hyfsad form, då är det kul att åka!

Körde en gammal beprövad intervalltyp som jag berättat om förr här på bloggen, 30 minuter 10/20-15/15-40/20 i en enda lång intervall, och idag kände jag mig bitvis som en duracellkanin med nyladdade batterier, fin åkning alltså. I eftermiddag blir det ett längre crosspass med löpning och klassisk rullskidåkning längs Leksandsvägen som jag ska utforska ännu mer.

Har även kunnat planera om lite i tränigschemat då jag har fått mer tid till träning än vad jag trodde i helgen, ska nämligen till Bosön med Örebros läns skidförbund för att gå igenom lite inför vinterns Kalle Anka cup där jag fått äran att vara en av 2 ledare med huvudansvar för truppen, kul det !

Inga kommentarer: