Knockad av stumbjörn.

Chapp!

Sitter i bilen hem påväg till Öret nu, för att sedan tidigt imorgon bitti fara vidare mot Bosön där jag kommer tillbringa helgen på en träff angående vinterns Kalle Anka Cup.

Tidigare idag har jag genomfört ett rejält slitsamt träningspass, kroppen kändes som en Göran Persson som nyss kommit ut från ett skrovmål på MCdonalds, tung och lite småsliten alltså. Men ut på passet kom jag och sen var det bara att rulla på, på tapeten stod långa tröskelintervaller i den klassiska stilen, körde dessa i stigningarna längs gamla leksandsvägen, bombade av 3 stycken långa intervaller, 2 stycken 10 minutare och avslutade sedan med en 12,5 minuters för att tömma kroppen på det sista vilket jag nog lyckades med då jag stöp som en klubbad säl i asfalten efter den sista.

Känslan var som ni nog redan förstått inte på topp, utan det var slitet lite överallt särskilt i armarna som det inte fanns mkt tryck i idag, lyckades dock skrämma upp pulsen i 200 slag så något positivt finns det att ta med sig iaf. Efter intervallerna kröp jag fram likt en snigel på cykelvägarna i en timme för att varva ner kroppen ordentligt, ikväll blir det en skön löptur och lite stretch.

Jag är rejält sliten i kroppen nu efter en hård fartvecka och några dagar med rejält med timmar nu, det känns skönt att veta att man lever. Nu är man inne i en av de få tuffa veckorna som är kvar innan det är dags att börja glida runt på snön, så barmarkssäsongen är snart över och en kanonfin sådan!

Vi hörs av gott folk!

/JH

/ JH

Inga kommentarer: