Göra det man avskyr mest. . .





Hej folket , har ni det bra eller?

Tillbaka i lyan igen och nu var det ju tänkt att styrka och jogg skulle förgylla min kväll, så blir dock inte fallet. Har de senaste timmarna haft en hängig känsla i kroppen, en sån där konstig känsla som man inte vet var man har, om det är något som man bara inbillar sig mentalt eller om det är sjukdom på G. Jag tar dock det beslutet jag hatar mest men vet är det smartaste och ställer in passet, av mkt här i världen så är det bland det jobbigaste man kan göra som en träningsgalen skidåkare, man känner sig så klen och larvig, inte bara över beslutet utan oxå över att man går och ältar om man gör rätt eller ej. Så patetiskt men ändå så sant, jag vet att min kropp är sliten och att jag tränar hårdare än någonsin men det retar mig ändå på något sätt , att ställa in.

Inte sen träningstart Måndag vecka 17, har jag ställt in ett pass men 17,5 vecka, 291 träningstimmar, 169 pass senare får jag ställa in ett pass, thats life.

Om jag ska sammanfatta min försäsongsträning hitills i år så finns det bara ett ord, kanon! Har tränat hårdare och mer än någonsin, överlag har det varit fin kvalite på passen och jag har hållit mig fri från sjukdomar, kan inte klaga. Har de senaste perioderna ( 4 veckor= en period) legat på 80 träningstimmar i snitt, jag ligger på en tunn gräns mellan fiasko eller framsteg det vet jag. Framgångsrecept eller bottenapp, det vet jag inte utan det får vi se i vinter, men personligen tror jag på att mkt träning är mitt recept, det tror jag 110% på, om jag inte tror på mig själv och mina ideér så kan jag lika gärna lägga ner . . . å det finns inte en chans att jag gör de närmaste 5 åren.

Så jag slappnar av och tar en vila ikväll och det vet jag är rätt, hellre ett inställt pass än 10 stycken, är jag fräsch imorrn är det bara att ösa på . Där har ni lite av min filosofi och mina tankar . . .

Bjuder på lite bilder från träningssommaren







Nu när jag sladdrat länge nog så turnar jag mig to you readers, har ni några önskemål om saker som ska skrivas på bloggen eller publiceras???? mer vardag? träning? bilder etc? Släng gärna iväg en kommentar, det vore ju kul att få ett livstecken från er oxå, för jag vet att ni läser , det har jag sett på statistiken, eller är ni handlingsförlamade chickens hela bunten;)

Nu ska det briljeras lite i köket, loggar ut och önskar er en trevlig kväll, chapp!

/ JH












Inga kommentarer: