The Bigstonehill

Tjena!

Ja som rubriken avslöjar så var jag som planerat uppe vid slalombacken Storstenshöjden och bombade återigen intervaller, denna gång stavgång och som sparring hade jag ett härligt gäng från KIF. Dock så tror jag de flesta av dom mörkade formen lite och tog det lugnt inför helgen där dom ställer upp med ett lag i Vasastafetten, men men alltid kul att träna i grupp.

För egen del kändes det helt okey efter förmiddagens intervallpass( se nedan), averkade 6 stycken intervaller uppför närkes egna berg i tröskelfart, tog någonstans mellan 4,30-5 minuter, rätt så bra tryck på de tre första intervallerna, lite stummare på de återstående men kände mig fokuserad och motiverad så tempot blev lite högre på dessa å kan vara orsaken till stumheten eller så blev jag bara trött??? Satsar nog mina pengar på tröttheten;)

Sammanfattningsvis ännu ett bra pass där jag hamnade runt 30 minuter effektiv vilket var målet.

Nu är en bra träningsdag till ända, som genomförts på ett bra sätt, ligger bättre till formmässigt än förväntat och det är ju alltid positivt.

Morgondagen har även den blivit lite förändrad , då det blir rullskidor på förmiddagen och löpning+styrka på eftermiddagen. En av klubben kommande juniorstjärnor erbjöd sig nämligen att "rasta" mig imorgon, vackert namn har han oxå, Joel fast han heter Lager i efternamn.

Rullskidor klassiskt AI, samling 10 vid brandstationen, be there! Om du nu vill hänga på;)

Nu stämplar jag ut, hörs imorrn! / JH

Inga kommentarer: