Gud hör bön!


Det blev ett riktigt fint avslut på dagens andra pass idag då jag och klubbkompisen Gustav Sundström möttes av ett ymnigt snöfall uppe i Ånnaboda på slutet av vår 1,5 timme långa rullskidtur i distansfart, uuuuu så gött det var.

Det fascinerande med just Ånnaboda är att här nere i Garphyttan några höjdmeter lägre så kan man alltid räkna med att när det regnar här så snöar det där uppe, och likadant var det idag. Förhoppningsvis blir det inte allt för varmt inatt och då kanske man kan göra premiärturen på skräpskidorna imorrn på de 3-4 cm som just nu ligger däruppe, jag håller tummarna.

Annars har jag som sagt avverkat 2 stycken träningspass idag, ett styrkepass+ jogg och ett distanspass klassiska rullskidor, en lite lugnare träningsdag efter gårdagens hårda testrace. Imorrn har jag blivit inbjuden till ytterligare ett träningsrace med karlslunds träningsgrupp, ett klassiskt race på 18 km upp till ånnaboda, ligger snön kvar däruppe så blir det dock svåråkt. Tanken är iaf att köra på lite hårt igen, om det blir på längdlagg eller rull-lagg får vi se.

Som det ser ut nu drar jag upp till Bruksvallarna under onsdagen och stannar där till slutet av veckan för att äntligen få lite snö under laggen, något som jag själv tycker är rätt så vitalt om man ska kunna göra sig själv rättvisa i tävlingsspåret.

Vintern är här, härligt!

Inga kommentarer: