" Son of a motherless goat"


Likt en hackspett speedad på uppåttjack och redbull har man nu varit ute och hackat rullskidor på de isbelagda vägarna vilket gör det hela lite mer spännande, gick ändå relativt bra att åka men lite mer spännande blir det ju med lite sköna isfläckar här och där. Uppe i ånnaboda var det dock inte så mkt hackspett kvar utan mer en stelbentsopererad bambi på hal is, för där uppe var det gott om is och faktiskt lite snö.

Dagens pass körde jag återigen med den lokale talangen Pär Wedin, vi körde ett relativt hårt a2/a3 pass stakning på en timme, först 10 min uppvärmning, sedan ren stakning från Garphyttan upp till Ånnaboda. Inte en särskilt lång sträcka men de 128 höjdmetrarna som man plockar känns faktiskt rätt så bra i triceps, särskilt en dag som denna när asfalten är stenhård och man får verkligen ligga på för att hitta fäste. Efter det så tog vi oss återigen nerför backen innan vi varvade ner, ett kort men hårt och effektivt pass. Känslan var väl sisådär efter gårdagens styrkepass som fortfarande satt kvar rätt fint i min blekfeta överkropp, speciellt armarna var rätt så söndertuggade.

Tror faktiskt detta var mitt sista rullskidpass för säsongen så nu slänger vi in skiten i garderoben och går vidare, byter ut hjul mot belag och börjar leva det riktiga livet litegrann. På onsdag åker jag som sagt till bruks och där ska jag muhlegga ett par dagar uppför backarna uppemot mittåkläppen, nice! Har sett att det kommit massa snö och kyla i Idre, inte alls bitter, inte alls . . . .

I eftermiddag kommer jag vila och planera träning, 3 veckor finito av 4 så det är bara att bränna av nästa vecka med lika bra fokus och kvalité, men pudret är efterlängtat nu. Påtal om puder så satte jag mig faktiskt ner mellan träningspassen häromdan och försökte skaffa mig själv ett normalt liv som en riktig svenne, utan massa träningsbabbel och kondomdräktsåkande med pulsfiler hit och dit, jag satte mig ner som en normal svensson och kollade på en film, en av de bättre filmer jag sett faktiskt vilken ni ser trailern till nedan. Och ja jag har länkat den förut, men puderabstinensen blir ju inte direkt lättare, även citat till rubrik kommer från dennna. . . .

Inga kommentarer: