10 km skejt



Var inga problem med fästet iaf  . . .


Idag körde jag på förmiddagen ett testrace i den fria stilen, 10 km eller 4x2,5 runt banan vid Ånnabodasjön, började passet med att åka 30 minuter lugnt skejt upp till Ånnaboda som uppvärmning med lite impulser på slutet. Efter lite stretchande och check av de nya stavspetsarna ( lyxigt värre) så drog jag iväg, 4 varv skulle som sagt avverkas på den något grusiga och smutsiga banan som ni ser ovan. Försökte att fokusera på att åka stort och med bra tryck i varje stavtag, något som jag lyckades relativt bra med och hade en god känsla i åkningen.

Efter 2 bra första varv med god intensitet i backarna mattades jag något på 3e men gav allt det jag hade, piggnade rätt snabbt till igen och ut på 4e varvet var det bara att gasa, sista kilometern var det bara att kriga och denna avverkade jag med hög puls och syra i benen. Men ett bra race och en fin genomkörare blev det, efter detta varvade jag ner och rullade hemåt. Körde racet med 3ans hjul och fick således kämpa på rätt så bra för att hålla farten uppe , personligen tycker jag att man drar på sig mer mjölksyra med tyngre hjul men idag klarade jag mig relativt bra. 26:27 blev tiden så är någon sugen på att slå det så är det bara att bege sig upp. I eftermiddag blir det sedan ett återhämtningspass, 45 minuter löpning och stretch . . .

Fick en intressant kommentar på nedanstående inlägg som jag svarat på, kan ju kanske vara läsvärt =)
http://team-jh.blogspot.com/2011/11/saker-och-ting-borjar-rora-sig.html

Inga kommentarer: