Totalt kaozzzz


Det händer en hel del nu både på gott och ont, nästa helgs tävlingar i Idre är flyttade till Östersund, klubbens snöläger i Idre är inställt, kyla och snö pågång här hemma verkar det som, vattendomen för konstsnön har tagit ett litet men ack så positivt steg framåt, dessutom artikel om längdskidkurserna på nätet, ja det har hänt en hel del det senaste dygnet kan man lugnt säga.

Tyvärr blev det så att Idretävlingarna där jag skulle stått på startlinjen har blivit flyttade till Östersund, så hur det nu blir med min egen medverkan har jag inte en susning om just nu . . . .

Klubbens läger blev som sagt inställt vilket var väldigt tråkigt då jag hade sett framemot några fina dagar på snö innan tävlandet på helgen, hade ju varit första gången på snö sen i september isåfall vilket hade varit skönt men ochså även vitalt inför tävlingarna på helgen. Men nu är beslutet tagit tyvärr, även fast jag personligen kanske tycker och det är konstigt och har en hel del synpukter på det, men samtidigt är många av klubbens ledare föräldrar till juniorer som nu har cup i östersund så på så vis fanns det väl få ledare kvar i idre åt resten av ungdomarna. men men inget att göra och bara acceptera.


Något som dock var lite glädjande idag var nyheten om vattendomen uppe i kilsbergen som nu tillslut kanske kommer till ett slutgiltigt beslut, tyvärr har det dröjt alldeles för många år och diverse möten innan de kommit fram till något och som gjort att skidsporten och skidåkarna i allmänhet har fått lida. Vilket rent ut sagt är förjävligt. Men som det ser ut nu blir det en positiv dom och då kanske man kan börja producera snö för fulla muggar uppe i Ånnaboda igen, dock tidigast till nästa säsong isf eftersom beslutet återigen har dragit ut på tiden.
http://na.se/nyheter/orebro/1.1458963-ja-till-konstsno-i-storstenshojden

Dessutom kom det ut en liten artikel på Langd.se idag om de skidkurser jag och Storstenshöjden kommer hålla uppe i Ånnaboda i vinter.
http://www.langd.se/storstenshojden-orebro-klassisk-mark-for-langdskidaakning.4993873-86106.html

Så läget just nu är att jag tränar på enligt plan här hemma och sen får vi se om det händer något de kommande dagarna, eventuellt så håller jag på att ordna upp ett läger själv och då troligtvis i Bruksvallarna onsdag - söndag, för nu kan jag inte vänta längre utan nu är det timmar på snö som behövs. Dock så ser det ut som att snön även är påväg här hemma så jag kommer avvakta ett par dagar . . .

Tränar som sagt på enligt plan och idag avverkade jag ytterligare ett testrace och denna gången 7,5 km i den klassiska stilen, bra tryck i åkningen och formen känns stabil, sen är det såklart en helt annan grej att tävla på riktigt men det känns överlag bra formmässigt just nu.

Inga kommentarer: