Satans Älgjävel

Förövrigt så vill jag ha 2 meter puder, nu!

Chapp! Blir en snabb update mitt upp i allt, igår var det en annan dag, en tisdag för att vara exakt och då skulle jag köra ett testrace på kvällen. De gjorde jag å, direkt efter jobbet, klockan 20 gick starten vid Ånnabodabackens fot med pannlampa och reflexväst på, 11 minuter senare var jag i imål, trött , svettig och kall. Fördelen med att köra mitt i mörkret är att man inte vet var i backen man befinner sig eller hur långt man har kvar till toppen, detta resulterar i maxspurt all the way för det går ju inte att slappna av, för plötligt är man imål och då kan man ju inte spurta längre, så jag tog det säkra före det osäkra och spurtade från start. Detta resulterade i bra åkning och hög puls, 202 när jag passerade linjen, ett bra pass!

Nackdelen med att köra när det är mörkt är att man måste spurta hela tiden, vilket blir jobbigt i längden, dessutom flyger man som en studsboll mellan bilarna som kommer farandes, och till sist , att svischa nerför backen i 50 km/h i mörkret med hala löv och rullgrus är inte särskilt läckert, men fyfan vad adrenalin det ger.

Idag så, så skulle jag ut på morgonen och svepa mig igenom ett a2 pass löpning på 45 minutan, det gick ochså fint, såpass fint så att på nedvarvningen stack lille jycken iväg efter en älgtjur och jag var inte sen att hänga efter. Tyvärr var jag även idag lite för långsam i skogen om man jämför med de 2 andra på fyra ben, så jag fick börja leta i blindo, men 2 timmar distanslöpning senare och en 15 minuter cykel på det så var kräket till hund återfunnet och jag hade avverkat dagens 2 pass under ett och samma pass istället. Effektiv impulsiv träning kallar jag det!

Just nu tar jag en "gofika" efter att ha suttit på möte i ett par timmar, sen ska det vallas skidor inför Torsby som jag imorrn kommer åka till och bränna av 2 skidpass, på Lör-Sön blir det sedan läger mer Örebro län i Mogrens trakter, nämligen Hällefors.

Inga kommentarer: