Hovfjället/Torsby och halva Värmland

Jo men tjena, ja under fredagen och lördagen har det varit en del ack värmeland du sköna och hela den grejen, jag har nämligen befunnit mig i Värmlands djupa skogar under något dygn, fått höra lite sköna dialekter och besökt pärlor såsom Hovfjället och Torsby. Vad har jag då gjort där då? jo jag har umgåtts med en hel del sköna människor, snackat skidåkning, ätit middagar och bara haft det allmänt gött. En "kickoff" kallades det visst, för vad det var kickoff och vad som är på G kan vi ta en annan gång längre fram . . . .

Träningsmässigt har det rulla på hyfsat stabilt den här veckan tycker jag iaf, även om det fortfarande irriterar mig så smått att jag var sjuk under 2 kortare perioder och missade träning, träning som jag gärna skulle träna ikapp med en monstervecka om det så gick, men det gäller att hålla sig till planen och då blir ingen monstervecka av, så det är bara att lägga de där timmarna i minusburken. Den här veckan och den här söndagen är den sista dagen på min lite lugnare period, från och med imorrn så kommer det köttas på rätt så friskt under 3 veckor med mkt tävlingsförberedande och tävlingslika pass för att göra kroppen redo för Bruksvallarna och race, fan det är inte långt kvar nu.

Det ska som alltid bli lika spännande att se vad man får ut av den träningen man lagt ner och förhoppningsvis kan man få med sig ett för mig godkänt resultat redan första helgen, men men om inte det sker så är jag inte orolig, min tid kommer, kanske i vinter eller om ett par år. Hur som helst ska det bli förbannat kul att tävla.

Men 1 dag kvar på denna period, har några pass att bränna av, och vi börjar med 3 timmar stakning. So long!

Inga kommentarer: