Rådjursjakt och en viss krispighet

Han var ju billig iaf . .  .

Sunday bloody sunday var det igår, men särskilt blodig blev den inte, snarare blåsig och hård om man ska tyda mina händer efter det första passet igår som blev ett stakpass på den lilla nätta tiden av 4 timmar. Yepp, under 4 timmar hade jag kvalitetstid med triceps igår och vi fick ut en hel del, bla turen Garphyttan- Lannafors - Lanna - Hallagården - Kinkhyttan - Hallagården - Lanna - Vintrosa - Latorp - Garphyttan - Filipshyttan - Garphyttan. En fin tur med gött väder iform av strålande höstsol och en temperatur på stabila 7 grader, motvinden var även den med den största delen av passet så även pannbenet fick sig en omgång.

Sammanfattningsvis ett bra pass och som härdar överkroppen rejält, själva syftet med passet i sig är att stärka muskulaturen, öka uthålligheten och även få lite nyttig träning inför vinterns långlopp där jag tror att jag kommer ha nytta av sådana här överlånga pass när det drar ihop sig mot målgång. Väl hemma så hittade jag soffan rätt så snabbt och en viss krispighet infann sig i kroppen rätt så snabbt.

På kvällen stack jag sedan ut på ett kortare löppass för att mjuka upp kroppen, få lite cirkulation i musklerna och påskynda återhämtningen. Löppasset blev dock av det intensivare slaget då lille 9 månaders siberian husky valpen Keo snabbt hittade 3 rådjur att jaga, och när en 9 månaders siberiean husky valp med släng av rabies jagar 3 rådjur i skogen går det fort, tyvärr går det inte lika fort för en hyfsat vältränad 22 åring i löparskor som värmt upp med 4 timmar stakning.

Men men lillgrabben hittade efter en stunds letande hem och jag hann få lite nyttig intervallträning =) Till veckan händer det en del grejer, förutom jobb och träning ska det hinnas med en del möten, en tripp till Torsby och en weekend i Hällefors som tränare. Uppdatez kommer, var så säkra!



Inga kommentarer: