En sjunkande tjockis i bollhavet

Mmm tjena. Igår morse satte man så riktning mot Värmland och Torsby, ca klockan 10 var vi framme och kunde entra tunneln till värmlänningarnas förtjusning. Efter lite autografskrivning, presskonferens och officiell mottagningsmiddag , nja så var det ju inte riktigt. Tunneln var hyfsat öde och den enda som var glad över att man anlänt var väl damen som stod i kassan som flinade stort när man stoppade ner bankortet i läsaren. Men men, in direkt och avverka första passet, detta pass som för min del var ett skejtpass på ca 1,5 timme med mkt teknik , ytterligare teknik , för att sedan köra lite till teknik och sen toppa det hela med lite impulser. Ett bra pass där jag fick ut det jag ville ur passet och kunde följa min plan med dagen, nämligen att vara effektiv och genomföra de saker jag planerat på ett bra sätt på den lilla tiden jag är på snö.

Efter lunch och lite vila så var det så dags för pass 2, ett intervallpass i den klassiska stilen. Brände av 10x1minuter + 5 x1,5 minuter explosiva intervaller uppför backarna och fick ut ett bra pass, efter detta så körde jag återigen lite teknik.

2 bra pass på snö och dessutom skönt med lite snökänsla när premiären bara är några veckor bort.

Tunneln är dock överlag inte bra nu om man får gnälla lite, och närking som jag är så passar jag på. Väldigt löst och trögt där inne, synd för egentligen är det en kanon anläggning. Samtidigt ska man inte klaga för mkt, man får ju ändå bra träning och det kan ju vara såhär miserabla förhållanden även på tävling. Men men, tunneln, shape it up!

Sen att man är en tungviktare som mig i lössnön gör att det känns lite som rubriken ovan säger, men det är väl mer mig det är fel på och inte snön =) Imorrn drar jag på läger igen, kul va!

Inga kommentarer: