Inga konstigheter!

I förra inlägget snackade jag om att planen var uppsatt och det är den ochså men ni kanske är lite nyfikna vad den innehåller även fast jag redan avslöjat en del.

Egentligen är det inga större konstigheter utan jag kommer som sagt ligga på samma träningsmängd som föregående säsong, dvs ca 800 timmar. Men i år gäller det för min del att inte öka utan stabilisera mig på den summan träningstimmar, samtidigt så måste jag och vill få ut större och mer effekt ur de timmarna och passen, så för min del gäller det att vara ännu noggrannare å fokuserad på det jag ska göra. Det ska vara hög kvalité rakt igenom helt enkelt. Lite förändringar kommer det dock bli vad gäller tänk och tidsintervaller under A3 pass och styrka, där jag ska försöka bli starkare och höja min maxkapacitet vad gäller skidåkningen och kunna hålla/ pressa mig på maxnivå  under längre tid. Det är de tuffa och jobbiga intervallpassen jag tror jag kan förbättra en hel del och genom de tillslut orka mer och bli en tåligare skidåkare.

Men som sagt annars är det inga större konstigheter utan jag eftersträvar och tänker kontinuitet i mitt tränande, givetvis ska man hela tiden vara öppen för nytt tänkande och nya saker för att hela tiden vara i utveckling. Men samtidigt håller det att tro på det man gör och inte göra en röra av det hela.

Under maj månad kommer det bli en hel del mängdträning och styrka för att bygga upp en grund, men sen kommer jag lägga stort fokus på de hårda passen där jag verkligen måste bli bättre. Men men inga konstigheter, nu kör vi!

Inga kommentarer: