Dra latheten ur kroppen min

Idag är det är sista dagen på "semestern" och imorrn är det äntligen dags för den riktiga träningsstarten. Det ska bli riktigt skönt att dra igång, det är någonting speciellt att pressa kroppen mot ett uppsatt mål, en känsla och en kick som jag inte tror finns i det normala svenne livet.

Trots att förra säsongen var riktigt dålig med mina mått mätt så har jag ändå positiva saker att ta med mig in i årets säsong, jag har ännu ett år av bra träning bakom mig, jag har fått varit frisk och är fortfarande motiverad och fokuserad på det jag håller med det. Träningsmässigt har det gått väldigt bra ända sen juniortiden började, jag har fått varit hel och kunnat följa min plan och även fått uppleva lite framgångar inom sporten. Men jag tror och vet att jag kan mer, framförallt så kanske jag vill så otroligt mkt mer. Men det gäller att skynda långsamt, snart är min tid här och snart kommer jag få belöningen, vad det nu än må vara. Hur som helst så kommer jag inte ångra en sekund av det hela, jag älskar det jag gör och längtar tills imorgon då det speciella och inrutade livet drar igång igen. Det finns någon charm över det hela.

Helgen har jag tillbringat i Uppsala med goda vänner och en halvrostig grill, åkte nämligen hit igår direkt efter jobbet så någon träning har det inte blivit.

Det var iof ingen träning planerad heller, det kommer det ändå bli så att det räcker och blir över senare i sommar. Utan jag har mest tagit tillvara på de här sista dagarna och laddat upp batterierna.

Imorrn startar vi upp med ett löppass och styrka, planen är uppsatt och nu är det bara att smasha in allt i den lilla kroppen så ska nog det har bli bra!

Hörs gott folk, eran solstol i vårsolen/ JH

Inga kommentarer: