Den långa vandringen har börjat

Mot form och vintersäsongen 2011/12 och jag tycker det har rullat på helt okey de här första träningsdagarna, det känns stabilt och fint. Nu den här första träningsperioden så handlar mkt om för egen del att bygga upp en stabil grund att utgå från, vilket innebär långa lugna pass uppblandat med styrka och något intervallpass här och där. Först i nästa period går vi in i fas 2 med den riktigt hårda goa träningen.

Gårdagens crosspass gick bra och bjöd inte på något speciellt sexigt eller spännande att berätta om, bombade av 1 timme rullskidor upp mot ånnaboda och avslutade det hela med 30 minuter löpning. Idag så står det elghufs intervall 4x5 + styrka och jogg på planen , så det ska nog bli en fin dag detta ochså =)

Bjuder på lite träningsfakta från gårdagen nedan och tänkte även slänga in en kopia av min årsplanering i grova mått mätt senare.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt men jag har stört mig på det här en längre tid nu Joel, också stavas med K och inte med H som du så gärna skriver i dina texter. /Kotten

JH sa...

Det känns skönt att en god vän och ochså flitig läsare som dig Marcus, ochså äntligen kommer med en vettig kommentar. jag funderar ochså på att börja skriva ochså med x som i oxå , skulle det ochså kunna funka ;)