"Pappa party"

Försvann väl samtidigt som en liten tjej med lika stort leende som bogvisiret på finlandsfärjan och som simmar fram och tillbaka i tempererade pooler för att sedan ta det lite lugnt i bubbelpoolen fick jerringpriset under gårdagens Idrottsgala.

Därmed har ni nog säkert förstått vad jag tycker och tyckte om hela grejen och till vilka priset skulle gått, tack för Stenmark och humorinslagen som iaf räddade upp en annars rätt så dålig idrottsgala. Dock så var gårdagskvällen riktigt trevlig då jag och lite andra skidåkaregrabbar hade lite tacobuffé och socialt umgänge som en fin liten avslutningsgrej på min vistelse här uppe i Falun. För efter att ha tagit beslut om att flytta hem till Örebro så har det mesta gått rätt så fort, under gårdagen reste jag upp till Falun och under dagen idag så har jag fixat det sista uppe vid Högskolan Dalarna, sagt upp lägenheten, samlat ihop lite grejer för att om åter några timmar vända söderut igen.

Det har gått fort, men med lite distans till beslutet så känns det faktiskt helt rätt, det ska bli skönt att komma hem till Sveriges finaste stad och träna å leva på hemmaplan. Hur framtiden ser ut är dock något som fortfarande är oklart, jag ska försöka ta tag i lite grejer som blivit liggande, b.la körkort och förhoppningsvis få ett jobb fram till sommaren. Även skidåkningsmässigt så känns det som en nystart, så allt känns just nu bara positivt.

Träningsmässigt så har jag under gårdagen haft en vilodag, ikväll så ska jag försöka hinna med ett styrkepass och lite lätt jogg. Imorgon så står dubbelpass på schemat, 1 a3 och 1 a1 + skidlektion. Under torsdagen blir det även då dubbelpass + skidlektion för att sen under fredagen resa ner till Falköping med övriga GIF truppen för att under helgen avverka 4 stycken race på två dagar.

Allt för nu!

/ JH

Inga kommentarer: