Beslutet är fattat.



Tjosan tjosan!

 Ja gårdagens lopp var väl ingen större succe men inte heller helt fiaskoartat, det var ännu ett i raden av flera mellanmjölkslopp den här säsongen. Den duktige junioren Lucas Lennartsson vann med en lucka ner till oss andra och var en mkt värdig senare, han går från klarhet till klarhet och jag är väldigt imponerad, så grattis Lucas, du är värd all framgång. I spurten fick jag även stryk av stakmaskinen Erik Svensson från KIF, även där är jag riktigt imponerad och hade inte så mkt att sätta emot när han kom med högre fart bakifrån, jag gav upp rätt så direkt och visade prov på riktigt dålig inställning, riktigt dålig men samtidigt är det väl ett tecken som visar hur hela den här säsongen varit hittils. Ren och skär frustration blandat med uppgivenhet och besvikelse, efter förra säsongen som gick riktigt bra så hade jag satt upp liknande mål den här säsongen, men det har inte funkat, inte alls.

Men med facit i hand så borde jag inte ha befunnit mig i tävlingspåret den senaste månaden eller veckan , inte heller på startlinjen. Jag har varit där fysiskt och försökt prestera, men mentalt har jag haft det svårt att få till det, under loppen har jag försökt att så gott som det går att fokusera på det jag gör, men ändå har mina tankar flugit iväg och tänkt på andra saker, tankar och saker som jag trodde jag kunde förbise i tävlingsspåret men icke. Det är dock ingen ursäkt eller bortförklaringsgrej som försvarar, i mina ögon, de dåliga resultaten jag presterat. Absolut inte.

Nu är beslutet dock fattat och det känns skönt, det har varit ett beslut som växt fram under de senaste månaderna och jag har kommit till insikt. Jag kommer avsluta mina studier i Falun , och flytta hem, hem till Örebro. Till en början kändes Falun och studier som helt rätt för mig, men ju längre tiden har gått så har jag insett att det inte är det, jag har funderat fram och tillbaka under en längre tid och har haft det tufft mentalt, det har inte funkat. Men nu har jag bestämt mig och det kommer bli en bra nystart för mig, efter 6,5 års studier på annan ort så känns det helt rätt. Så numera kan jag kalla mig Örebroare på heltid . . . .

Veckan som kommer blir en rätt så lugn men ändå hård träningsvecka, formen känns fortfarande stigande och jag kommer köra på som vanligt med träningen. På Fredag så styr så jag och klubben söderut för att tävla i Tour De Mösseberg under helgen, 4 tävlingar på 2 dagar så det ska bli riktigt kul. Vill även passa på att tacka klubben och länet för 3 riktigt fina tävlingar under veckan som gått, riktigt härligt publikstöd och fina tävlingar, så tack.

Ha de fint folket så hörs vi!

/ JH

Inga kommentarer: