"Vafan är det där för jävla stolpskott, var är Arne Weise"



Ja nu är det fasen nära, dagen då man äter sig lika mätt som Anna Book i en godisaffär, när man blir lika exalterad över ett par klappar som Carl-jan Grankvist blir över champagne ,när man äter lika mkt chokladpraliner som Kikki Danielsson äter falukorvar, för att sedan framåt kvällen rulla sig i säng likt vårtsvinet Pumba.

För att förbereda mig inför detta så var jag idag ute och skidade på som vanligt, 2 timmar distans med lite fartinslag för att väcka igång kroppen litegranna inför morgondagens testrace, testrace!?!?!? Ja testrace på självaste julafton ska det bli, det är en gammal tradition och såna flyttar man inte på, 7,5 km skejt är det som gäller och jag hoppas Kung Bore bjuder på lite mildare väder.

Dagens pass var dock helt okey temperaturmässigt då det bara var -12 och lite lätt pudersnö i luften, kroppen kändes ok , men till en början funderade jag på vad jag höll på med egentligen, det var en sån där dag då inget funkade, pjäxor satt fel, fel handskar, skidorna slant, dåligt glid, kroppen var trött, huvudet ville annat, men som tur så varade detta bara i 15 minuter, resten av passet gick kanon.



Vill önska er alla en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR, nu ska här bakas det sista innan det blir att ladda det sista, och givetvis får ni läsare en uppdatering innan julmaten imorgon :)

3 kommentarer:

One96 sa...

Hur dax är racet?

JH sa...

Beräknad start ca 10:20-10:40, bara att hänga på !

196 sa...

JH>> Sorry, hade gjort så men lade mig med skallebang inatt. Hoppas du åkte bra!